بازاریابی رابطه مند و مدیریت ارتباط با مشتری

بازاریابی رابطه مند و مدیریت ارتباط با مشتری

دسته بندی : علوم انسانی

فرمت فایل : doc

حجم فایل : 59 کیلو بایت

تعداد صفحات : 34

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

بازاریابی رابطه مند و مدیریت ارتباط با مشتری

چکیده

معاملاتی که تنها بر اثر بخشی عناصر آمیخته بازاریابی تأکید داشت، امروزه به سوی بازاریابی مبتنی بر رابطه و برقراری مدیریت مؤثر ارتباط با مشتری تغییر جهت داده است. طی دو دهه گذشته سازمان های بسیاری به اهمیت رضایتمندی مشتریان خود واقف شده و دریافته‌اند که حفظ مشتریان موجود به مراتب کم هزینه تر از جذب مشتریان جدید است. بعلاوه وجود رابطه قوی بین رضایتمندی مشتریان و سودآوری مورد قبول واقع شده و تأمین و ارتقای رضایتمندی مشتریان به هدف عملیاتی بسیار مهم اغلب سازمان ها تبدیل شده است. بنابراین شرکت ها همواره باید ناظر و مراقب تعامل بین خود و مشتریانشان باشند و با شناخت و درک صحیح از نیازها و ارزشهای مد نظر مشتریان، کالاها و خدمات با ارزشی را به آنان ارائه کنند تا با جلب رضایتمندی، در آنها وفاداری ایجاد کنند.

در این مقاله ابتدا تعریفی از بازاریابی رابطه مند ارائه می گردد، سپس عوامل و عناصر بازاریابی رابطه مند، مزایای آن، دانش اقتصادی ارتباط با مشتری، رابطه آن با مدیریت ارتباط با مشتری، و نهایتاً بازاریابی رابطه مند در سطح جهانی مورد بررسی قرار می گیرد.

مفاهیم CRM

تعریف CRM

اهداف CRM

بخش بازاریابی و فروش

تاریخچه CRM

اصول و قواعد CRM

تمایز CRM از نرم افزار CRM

لزوم رعایت CRM

چالش‏های اجرایی CRM:

چه مواردی باعث شکست تحقیق های CRM می شود

دانش اقتصادی ارتباط با مشتری

عوامل بازاریابی رابطه مند

بازاریابی رابطه مند و مدیریت ارتباط با مشتری

مزایای مدیریت ارتباط با مشتری

بازاریابی رابطه مند در سطح جهانی

روابط بالایی روابط پایینی روابط متقابل

نتیجه گیری

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *